woensdag 31 december 2014

CASPAR the Game

Afgelopen week ontving ik CASPAR the Game met de post. Een kaartspel over mediawijsheid, om te spelen met jongeren vanaf 12 jaar. Met een bovenbouwgroep kan dit spel prima gespeeld worden! In onderstaande video worden de spelregels uitgelegd.


Ik heb het spel zelf getest en alles werkt heel eenvoudig. Het enige dat jammer is, is dat de QR codes nu automatisch linken naar de Engelse vragen/opdrachten en je moet dus telkens even klikken op de Nederlandse versie. Maar ach... dat kost ongeveer een halve seconde. Of je speelt het spel natuurlijk in het Engels!


Voor mij is dit (wederom) een heel mooie combinatie van gamification en mediawijsheid. Volgend jaar wil ik het spel graag uittesten met een groep studenten in de minor Mediawijsheid. Ik kan het ontwikkelen van dit soort spellen alleen maar toejuichen!

Meer informatie staat op http://caspargame.eu/nl. Je kunt via die website het spel ook zelf aanvragen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten