donderdag 22 januari 2015

MOOC Gamification

Aanstaande maandag start de MOOC Gamification. Een MOOC staat voor Massive Open Online Course en dat houdt in dat iedereen over de hele wereld gratis kan deelnemen aan dit universitaire vak. Echter, wil je een certificaat aan het eind overhouden, dan kost dat weer € 50...

Met gamification wordt het inzetten van spelprincipes in een andere situatie bedoeld. Wat werkt er zo goed aan games dat ze de aandacht van de speler vasthouden en deze weten te motiveren om door te blijven gaan? Voor het onderwijs is dit zeker een interessant terrein!


Ik start vol goede moed aan deze MOOC en wil wekelijks de videocolleges bekijken, de toetsen maken en de schriftelijke opdrachten inleveren. Mijn doel is ook om mijn bevindingen en ervaringen te delen op mijn weblog. Tegelijkertijd is het een piekperiode op mijn werk met veel nakijkwerk en voorbereidingen van komend blok. Het is dus nog even afwachten of het ook daadwerkelijk lukt om de MOOC (die trouwens zes weken duurt) volledig af te ronden...

Meer informatie (waaronder een introductievideo) over de MOOC Gamification staat op https://www.coursera.org/course/gamification. Je kunt je ook nog steeds inschrijven om zelf deel te nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten